Képírás Fotószakkör 2014-2015-ös tanév

A fotószakkör,
az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által meghirdetett, “Az általános iskolai, középiskolai, szakiskolai, kollégiumi, valamint a kulturális intézményekben működő tehetséggondozó műhelyek támogatása” című, NTP-TM-14 kódjelű pályázati kiírásra benyújtott, NTP-TM-14-0014 pályázati azonosítón nyilvántartásba vett „Képírás Fotószakkör – Rajzolás fénnyel” pályázata támogatásban részesült.

tematika 2014-2015

A program megvalósítása:
Műtermi portréfényképezés:
Egy közkedvelt igényt elégítettünk ki a műtermi fényképezéssel. Az előadást több gyakorlat követte (Hajnóczy Napok, Médiafesztivál), amelyeket az egyéni műtermi foglalkozások egészítettek ki (a szakkör után felügyelettel lehetett használni a műtermet külön elképzelések megvalósítására).
Műtermi tárgyfényképezés:
„A szobrász és a fotós” tárgyfotózási gyakorlattal egybekötött előadás nemcsak a technikát mutatta be, hanem egy művész gondolkozását, alkotói munkáját is megismertette. Az ezt követő gyakorlat során kedvenc tárgyaikat fotózták a diákok.
Színházi fényképezés:
Egy fotós főpróbán fényképezni a színház fotósának segítségével nem akármilyen élmény egy fotósnak. A képeket visszanézve profi alkotások születtek.
Fényfestés:
Ezt a gyakorlatot 3 éve kezdtük és azóta évenként látható, hogy miként válik biztosabbá az állványhasználat és miként tisztul le a kompozíció.
Fényképezés napfényműteremben:
Nagyon egyszerű eszközökkel megvalósítható portréfényképezési technika, amelyet az elmúlt időszakban nem nagyon használtak. Otthon szinte mindenki kipróbálta.
Témanap:
Kirándulás a Bükkösdi Ökoparkba, amely a természetfényképezési gyakorlaton kívül „csapatépítő tréningnek” is tekinthető. A rövid ismertető után mindenki szabadon fényképezett a délután folyamán. Kérdések, elképzelések, tervek, beszélgetések napja is volt ez a kirándulás.
Képmustrák:
Szükséges és hasznos volt a visszacsatolás, elemzés, értékelés.
Tapasztalatok:
Az érdekes, szakmailag megalapozott programokkal könnyebben ment a tehetséggondozás. A foglalkozásokat vezető szakemberek változatosságot, sokszínűséget hoztak a szakkör életébe. Tárgyi eszközparkunk bővülése nehézségeink egy részét megoldotta.
A támogatás elnyerésével ebben a tanévben sikeresen megvalósítottuk céljainkat, elképzeléseinket.

Képek: